Budućnost Interneta

Od samih početaka Interneta tamo negde ranih devedesetih pa sve do današnjih dana, postali smo svedoci promene trendova i u ovoj oblasti, i kako je od obrazovnog i zabavnog pomagala postao osnovni način ozbiljnih prihoda hiljadama ljudi. Trendovi u poslovanju se menjaju, kao i u svim drugim oblastima ljudskog života, te tako smo mogli da gledamo kako je posle prvog buma, pa gašenja takozvanih dotkom kompanija credite rapide online, Internet postao poligon za vrlo velike poduhvate i ozbiljne i stabilne firme.

Jedna od takvih firmi je i Ali Baba grupa čuvenog kineskog magnata Džeka Maa. Ova kompanije je počela kao preduzetnički poduhvat nekolicine ljudi, a sa težnjom da spoji male biznise i olakša im komunikaciju i ugovaranje poslova. Sam Džek Ma ističe kako mu je bilo jako teško da prikupi početni kapital, kako bi uopšte ostvario ovu ideju, u koju niko iz njegove blizine nije ni verovao. Dve decenije kasnije Ali Baba je svetski gigant i nebrojene firme zasnivaju sve svoje kupoprodajne poslove preko ove ogromne platforme. Nešto što je trebalo da služi samo kao pomoć preduzetnicima preraslo je zaista najveću svetsku Internet firmu ustoličenu na hiljadama malih kompanija.

Džek Ma uvek jasno ističe da ako želite da se stvarno puno obogatite potrebno je da služite ostalima, što i jeste osnovna istina svakog biznisa. Gledajte druge pažljivo, uočavajte šta je to što im je potrebno i prodajte im rešenje problema. Nekih dvadesetak godina ranije osnovno rešenje mnogih problema se nalazilo u informacionim tehnologijama. Ljudima su bile potrebne valjano razrađene baze podataka, programi laki za upravljanje procesima proizvodnje ili komunikacije i mnoštvo pratećih gadžeta. Ali trendovi se menjaju i u ovoj industriji.

Po rečima Džeka Ma budućnost sledećih tridesetak godina neće ležati u IT sektoru, već u takozvanom DT-u. DT je, kako ga je on sam nazvao, Data Transfer ili transport podataka. Internet je prepunjen poslovma i ljudima koji se bave isključivo programiranjima. Upravo se dešava zasićenje u ovoj oblasti rada i ako neko želi zaista da se jako puno obogati, potrebno je da se okrene od monitora i pogleda u realni svet oko sebe. Radeći neki posao offline sada se otvaraju nebrojene mogućnosti, gde će se Internet i IT ponovo pojaviti, ali ovog puta samo u svojstvu podrške.

Tako, na primer, jedna domaćica inovativnim pristupom pravljenju kolača može da se preko Interneta poveže sa osobom koja na bolji i lepši način može da dizajnira ambalažu za njene proizvode i trećom osobom ili kompanijom koja će ih distribuirati po gradu. Korišćenjem samo društvenih medija, bez ikakve potrebe za zvaničnim vebsajtom, niti profesionalnom email adresom, ova domaćica sada može svojim kvalitetom i probojnim idejama za par meseci da osvoji tržište celog grada i počne da širi svoj posao na državu, a u drugoj godini poslovanja i da pređe granice sopstvene države.

Ovakvo brzo i lako širenje biznisa je bilo nezamislivo pre pojave Interneta, a sada je imperativ ako želite iole ozbiljno da poslujete. Međutim, veće šanse za bogaćenje su pred vama ukoliko prozvodite realni fizički proizvod, bez obzira da li je u pitanju hrana, delovi za kamione ili avione credit urgent, nego da se samo bavite programiranjem i dizajniranjem sajtova. Vremena se menjaju, menjaju se i pravila, i zato se prilagodite ako želite da trajete.