Vaš nastup na YouTube kanalu

Starije generacije se možda još uvek sećaju one važne rečenice čuvenog multimedijalnog umetnika Endija Vorhola da će krajem dvadesetog veka svako od nas biti zvezda televizije na 5 minuta. To se baš i nije desilo tada, ali razvojem tehnologije i unapređenjem Interneta došli smo i do ispunjenja ovog sna. Danas bukvalno bilo ko i bilo šta može da bude svetska zvezda i to u trajanju od nekoliko minuta više od Vorholovog predskazanja.

Obratite pažnju

Greške se zaista dešavaju i iskusnima, a o početnicima i ne treba govoriti. Nemojte se zaletati da odmah postavljate svoje video klipove. Prvo malo osmotrite okolinu, pogledajte kako to rade najbolji u ovom poslu, jer se tako radi i bilo koji drugi ozbiljan posao i ovaj proces se naziva modelovanje. Nešto kao kopiranje, ali ne potpuno, već samo u ključnim segmentima. A to zavisi od vaše osnovne ideje i onoga što želite da postignete.

Generalno gledano važno je da imate neki osnovni pravac na svom YT kanalu, međutim možete ponekad napraviti i osvežavajuće skretanje od glavne ideje. Ako se vaš kanal bavi pretežno kulinarskim specijalitetima, nije nemoguće, ali može da bude malo čudno da postavite jedan video klip o kompjuterskoj igrici. Kulinarske kanale uglavnom prate žene, tako da njima ovaj „značajan“ video uopšte nije interesantan. U istoj situaciji možete da se nađete ako vodite kanal o fudbalu i umesto očekivanog pregleda Lige šampiona postavite video kako ste išli u šoping centar sa svojom devojkom. To su već grube greške koje mogu da vas koštaju broja pratilaca.

Baš zbog ovakvih situacija držite se svoje glavne teme i njima srodnih tema, i ne istrčavajte previše iz konteksta. Da, kanal koji se bavi pretežno fudbalom ili košarkom može da napravi iskorak postavljajući video o seminaru borilačkih veština, ortacima iz kraja sa kojima se pije pivo i komentariše ili nešto slično. Dok je „ženskim“ kanalima sasvim lep dodatak uz kuvanje i šoping tura, različiti načini šminkanja ili snimci maca i kuca.

Siguran nastup

Biće vam potrebno neko vreme da shvatite da je najbolje da telefon držite horizontalno u toku snimanja, jer su vertikalni snimci najmanje privlačni publici. I pored toga naučićete da koristite YT video editor koji je daleko lakši za primenu od bilo kod drugog editora na tržištu. Međutim, ovo pravilo važi u slučajevima da snimate za sebe, a ne za neku ozbiljnu firmu ili marketinšku agenciju. Nema ništa gore nego videti amaterski snimak nečega što treba profesionalno da se ponudi na tržištu.

Najidealniji snimci se postižu kada je kamera ili telefon na stativu, međutim i običan držač koji može da se nađe jeftino po kineskim radnjama odlično odrađuje posao. Obratite pažnju da vam svetlo bije ka licu, a ne od pozadi, ali gledajte da to isto svetlo nije prejako, jer možete da izgledate kao lik iz crtanog filma. U samom YT editoru postoje filteri za prilagođavanje jačine svetla i kontrasta, pa ih slobodno koristite dok ne uočite šta na ekranu pruža najbolji utisak.

Vežbajte svoj nastup i snimajte se i iz više puta ako je potrebno, ali uvek gledajte da budete pristojni i ne zaboravite da nije dozvoljeno snimanje i objavljivanje snimaka dece i osoba koje vam nisu dale saglasnost.

Dobar Instagram profil zlata vredi

Instagram jeste platforma koja se proslavila takozvanom „bogatom decom“ i mladim starletama, kao što verovatno i znate, međutim prava snaga ove platforme koja služi za objavljivanje fotografija, je u brzom i lakom dopiranju do ciljane publike. I ovo je činjenica koju treba da iskoristite u slučaju da vodite bilo koji tip biznisa, a pogotovo one koji su bazirani na uslugama.

Nemojte oklevati da kreirate profil svoje kompanije na ovoj platformi koliko god ta kompanija bila mala ili velika. Suština jeste u fotografijama, ali one u sebi nose ogroman marketinški potencijal. Prvo je potrebno da znate da profil možete da imate na Instagramu samo preko telefona ili tableta, a ne preko regularnog računara. No, nemojte da vas ova činjenica obeshrabri, jer je samo postavljanje fotografija uslovljeno na ovaj način, a svaki korisnik Interneta može da pogleda sadržaj svih profila na uobičajene online načine.

Ono što je suština vašeg nastupa je da vaše fotografije budu u nekoj vezi sa tipom biznisa koji obavljate. Nemojte upasti u zamku da slikate sebe ili nebitne situacije, osim ako ne objavljujete slike za privatan profil. Instagram prezentacija mora da bude profesionalna i držite se toga koliko god možete. U nekim iznimnim prilikama možete objaviti scene sa korporativne zabave, neke smešne situacije u toku posla ili slične scene, kako bi pokazali svojim pratiocima da ste realni ljudi koji uživaju i u nekim drugim momentima dok se bave svojim poslom, ali neka to ne bude preovlađujući motiv vaših slika.

Prilikom kreiranja profila možete ubaciti link ka svom zvaničnom vebsajtu ili drugim platformama na kojima se predstavljate i iskoristite taj prostor na najbolji mogući način, jer samo objavljivanje fotografija ne dozvoljava preduge opise. Što se samih fotografija tiče uz njih uvek napišite nešto kratko, ali koncizno i po mogućstvu pomalo i duhovito kako bi privukli komentare ostalih korisnika. Nemojte nikako pretrpavati taj, ipak ograničeni, prostor nebrojenim haštagovima. Njih slobodno možete postaviti kao prvi komentar i tako istovremeno započeti konverzaciju sa svojim sledbenicima.

Haštagovi su reči koje počinju znakom „#“ i vode na određene stranice koje su zajedničke tom pojmu. Oni se izrazito koriste unutar Instagrama i Tvitera i možete da ih vrlo lepo iskoristite u svrhu promovisanja sopstvenog biznisa. Potrebno je samo da ne koristite previše popularne haštagove jer će vaš post prebrzo biti zatrpan sličnim, već pronađite neke specifične termine koji će dovesti ciljanu publiku tačno ka vama. Recimo ako imate poslastičarnicu, a one često i uspešno koriste upravo Instagram, vaši haštagovi mogu da budu #micinekrofne, #štrudlasamakom, #šampita ili bilo koji termin koji nije univerzalno poznat, ali je sasvim dovoljno popularan.

Upravo su poslastičarnice, picerije, pekare i kafići poznati po valjanom korišćenju ove platforme, a u tome im sigurno pomažu i zadovoljni korisnici koji svoje fotografije, nastale baš u tom prostoru, objavljuju pod haštagovima imena ovih firmi i tako i ne znajući primenjuju viralni marketing. Nije potrebno da imate više od 10 000 sledbenika kao neka popularna ličnost da bi pokrenuli reakciju javnosti, ali treba da budete svesni da koliko god sledbenika imate morate ih zainteresovati da posle objavljivanja fotografija dođu ili naruče vaše proizvode. I ako imate imalo estetskog dara za fotografisanje Instagram može da bude izuzetno isplativ alat za marketing.

Fejsbuk kao nabolji marketinški alat

Ako pokrećete lokalni biznis potrebno je prvo da plasirate svoje proizvode na željenom tržištu, a trenutno je Fejsbuk kao marketinška platforma najbolji za ovu svrhu. Postoji jako puno malih biznisa koji su počeli dok vlasnici još uvek nisu ni registrovali firme zvanično i na taj način obezbedili kapital za ulazak u regularno poslovanje. Verovatno ste mogli do sada da čujete nebrojene priče o porodicama koje su počele da proizvode kolače, ukrase za kolače, ketering, garderobu ili nakit sa početnim ulaganjem oko svega 100 ili 200 evra, a to je ipak cifra koju možete uvek neometano da sakupite.

Bitno za male firme koje počinju svoje poslovanje od kuće je da naprave prve ili probne primerke svog proizvoda, da ih fotografišu što je bolje i jasnije moguće, i za ovo vam apsolutno nije potreban profesionalni fotoaparat, i kamera sa telefona može sasvim lepo da posluži svrsi. Sada kada imate proizvod i sliku na Fejsbuku možete da registrujete svoju stranicu kako bi vas kupci lakše pronašli. Prilikom zadavanja imena stranice nemojte da pogrešite i nazovete je po svom imenu ili bilo kom simbolu koji se teže povezuje sa vašim proizvodom. Neka vas vodi moto „što lakše za prepoznavanje to bolje“. Tako u slučaju da pravite kolače, a živite na primer u Zrenjaninu, vaša strana bi trebalo da se zove „domaći kolači – Zrenjanin“ ili „kolači i poslastice – Zrenjanin“ i na ovaj način odmah pokazujete suštinu svoje proizvodnje i istovremeno i lokaciju. Ukoliko na primer radite astrološke konsultacije, pa lokacija nije bitna zato što se razgovor odvija preko Skajpa, na primer, tada vaša strana treba da se zove „astrologija za vas“ ili „astrologija konsultacije povoljno“. Istina je da sve ovo ne zvuči idealno, ali zaista privlači pažnju i naravno promet.

Za početak je takođe potrebno da svojim Fejsbuk prijateljima pošaljete pozivnice da lajkuju vašu stranicu kako bi privukli i ostale korisnike da pogledaju usluge koje nudite. Ali se i od vas sada očekuje da u određenom ritmu, recimo nekoliko puta nedeljno objavljujete kratke postove i tako iznova animirate svoju publiku. Ovi postovi treba da sadrže par informativnih i zabavnih rečenica o nekom vašem proizvodu i njegovu fotografiju. Isto tako, nemojte zaboraviti da na svojoj stranici ispišete i kontakt telefon ili e-mail adresu, i možda čak i web sajt ukoliko ga posedujete, mada uopšte nije neophodan za ove tipove malih biznisa. Uz ovo napišite jasno i koji su uslovi isporuke, kao i preko koje kurirske službe ide dostava.

U slučaju da osećate da možete da privučete i širu publiku, a novac ste već počeli da zarađujete prodajom svojih proizvoda, sledeći logičan marketinški korak je da platite reklamu na samom Fejsbuku. Izaberite opcije u kojoj regiji želite da se oglas prikazuje, za koji tip ljudi, a ovde ulaze i podaci o njihovom polu, uzrastu i omiljenim temama, i naravno, izaberite koliko dugo i za koji novac želite da reklama bude puštana korisnicima ove platforme.

Iako mnogima deluje neverovatno, uspešan marketing bez imalo ili sa vrlo malo novca može da se kreira samo korišćenjem Fejsbuka i njegovim uticajem na ogroman broj korisnika Interneta, a puno firmi je nastalo upravo primenjujući ovaj oblik reklamiranja, dok je još više njih iz malih preraslo u ozbiljna preduzeća.