Fejsbuk kao nabolji marketinški alat

Ako pokrećete lokalni biznis potrebno je prvo da plasirate svoje proizvode na željenom tržištu, a trenutno je Fejsbuk kao marketinška platforma najbolji za ovu svrhu. Postoji jako puno malih biznisa koji su počeli dok vlasnici još uvek nisu ni registrovali firme zvanično i na taj način obezbedili kapital za ulazak u regularno poslovanje. Verovatno ste mogli do sada da čujete nebrojene priče o porodicama koje su počele da proizvode kolače, ukrase za kolače, ketering, garderobu ili nakit sa početnim ulaganjem oko svega 100 ili 200 evra, a to je ipak cifra koju možete uvek neometano da sakupite.

Bitno za male firme koje počinju svoje poslovanje od kuće je da naprave prve ili probne primerke svog proizvoda, da ih fotografišu što je bolje i jasnije moguće, i za ovo vam apsolutno nije potreban profesionalni fotoaparat, i kamera sa telefona može sasvim lepo da posluži svrsi. Sada kada imate proizvod i sliku na Fejsbuku možete da registrujete svoju stranicu kako bi vas kupci lakše pronašli. Prilikom zadavanja imena stranice nemojte da pogrešite i nazovete je po svom imenu ili bilo kom simbolu koji se teže povezuje sa vašim proizvodom. Neka vas vodi moto „što lakše za prepoznavanje to bolje“. Tako u slučaju da pravite kolače, a živite na primer u Zrenjaninu, vaša strana bi trebalo da se zove „domaći kolači – Zrenjanin“ ili „kolači i poslastice – Zrenjanin“ i na ovaj način odmah pokazujete suštinu svoje proizvodnje i istovremeno i lokaciju. Ukoliko na primer radite astrološke konsultacije, pa lokacija nije bitna zato što se razgovor odvija preko Skajpa, na primer, tada vaša strana treba da se zove „astrologija za vas“ ili „astrologija konsultacije povoljno“. Istina je da sve ovo ne zvuči idealno, ali zaista privlači pažnju i naravno promet.

Za početak je takođe potrebno da svojim Fejsbuk prijateljima pošaljete pozivnice da lajkuju vašu stranicu kako bi privukli i ostale korisnike da pogledaju usluge koje nudite. Ali se i od vas sada očekuje da u određenom ritmu, recimo nekoliko puta nedeljno objavljujete kratke postove i tako iznova animirate svoju publiku. Ovi postovi treba da sadrže par informativnih i zabavnih rečenica o nekom vašem proizvodu i njegovu fotografiju. Isto tako, nemojte zaboraviti da na svojoj stranici ispišete i kontakt telefon ili e-mail adresu, i možda čak i web sajt ukoliko ga posedujete, mada uopšte nije neophodan za ove tipove malih biznisa. Uz ovo napišite jasno i koji su uslovi isporuke, kao i preko koje kurirske službe ide dostava.

U slučaju da osećate da možete da privučete i širu publiku, a novac ste već počeli da zarađujete prodajom svojih proizvoda, sledeći logičan marketinški korak je da platite reklamu na samom Fejsbuku. Izaberite opcije u kojoj regiji želite da se oglas prikazuje, za koji tip ljudi, a ovde ulaze i podaci o njihovom polu, uzrastu i omiljenim temama, i naravno, izaberite koliko dugo i za koji novac želite da reklama bude puštana korisnicima ove platforme.

Iako mnogima deluje neverovatno, uspešan marketing bez imalo ili sa vrlo malo novca može da se kreira samo korišćenjem Fejsbuka i njegovim uticajem na ogroman broj korisnika Interneta, a puno firmi je nastalo upravo primenjujući ovaj oblik reklamiranja, dok je još više njih iz malih preraslo u ozbiljna preduzeća.