Marketinški stručnjaci za vaše online kampanje

U slučaju da se odlučite da na Internetu pokrenete kampanju sakupljanja novca za realizaciju svoje poslovne ideje, neće proći puno vremena, a vi ćete shvatiti da ne možete i ne umete sami da izvedete ovaj postupak (mini lån). Budite svesni da većina ljudi i kompanija, bez obzira na činjenicu koliko male ili velike svote novca potražuju, zapošljavaju IT marketinške agencije i pored ove činjenice tek trećina projekata uspe da dostigne svoj finansijski cilj.

Sistem naplate

Bez obzira da li ćete angažovati takozvanu PR “crowdfunding” agenciju ili “crowdfunding” konsultanta ili eksperta, kako još vole da se nazivaju, moraćete ovu uslugu i da platite. Naravno da bi najpoštenije bilo da agencija ili osoba uzmu procenat od prikupljenih sredstava, te na ovaj način budu stimulisani da privuku što više finansijera ili u slengu “bekera”, ali teško da ćete pronaći toliko sigurne i poštene ljude. Svako želi da se osiura da zaradi bez obzira na uspeh vaše kampanje P247 DK.

Naplata kreiranja marketinškog nastupa može da ide po satu i kao fiksna cena celog projekta. Ovo može da zvuči lepo samo u početku, ali shvatićete da se u toku izvršenja projekta javljaju nenadani dodatni troškovi koji mogu više da vas koštaju od potrebnih sredstava za prikupljanje. Zatim postoji naplata po procentu, što je ekstremno retka varijanta ili su u pitanju hrabri, ali istovremeno i apsolutni početnici koji moraju da se dokažu među iskusnim lavovima online tržišta. I naravno, postoji hibridni model koji je i najčešći, gde ćete agenciji morati da platite početni deo plus procenat od prikupljenog novca. Ove usluge idu od par stotina dolara za celu kampanju do više od 3000$ i procente koji se kreću od 2,5 do 10%. Vodite računa, čitajte agencijski ugovor vrlo pažljivo i pre no što išta potpišete pitajte za sve nedovoljno jasne detalje.

Šta dobijate

Isto tako prilikom preliminarnog razgovora sa agencijom i potpisivanja ugovora, detaljno utvrdite kako će marketinška kampanja da izgleda i ko će sve tačno da učestvuje u njoj. Veliki deo ovakvih kampanja se radi na Fejsbuku preko plaćenih oglasa, i u slučaju da agencija angažuje frilensera koji suštinski pojma nema šta radi, već piše i postuje svoje suvoparne tekstove na ovoj i drugim društvenim mrežama, a vi za to vreme plaćate reklamiranje plus njegovo angažovanje, to se zovu bačene pare. I tada je bolje da sami radite ovaj deo posla i imate potpunu kontrolu nad tim delom troškova.

Generalno gledano, vama marketinška “crowdfunding” ili sakupljačka, kako bi mi rekli, agencija treba samo zarad sakupljanja e-mail adresa valjanih bekera, usmeravanja prometa na društvenim mrežama i privlačenja pažnje novinara ili blogera koji pišu i najbolji su u vašoj oblasti poslovanja, kako bi pisali upravo o vama i na taj način vam kreirali publiku.

Zato pre no što angažujete bilo koga i za bilo koju svotu novca, pročitajte što više tekstova i reakcija ljudi koji su te usluge koristili ranije i tek pošto ste se naoružali proverenim podacima počnite da kontaktirae agencije i pregovarate sa njima. Setite se da ovaj posao radite za svoju firmu, sopstveni startup i da nemate postora da se luksuzirate ni sa svojim ni sa tuđim novcem.