Snaga bloga

Desetak godina ranije blogovi su bili najveće iznenađenje Interneta kiirlaenud. Odjednom su ih svi pisali i redom su se čitali sa interesovanjem i obaveznim komentarima. I ako to još uvek ne znate, blogovi su nizovi postova ili članaka, često u formi dnevnika, koji su postavljeni na Internetu na nekoj blogerskoj platformi, mada mogu da postoje i unutar zvaničnog sajta.

Mnogi blogovi su u to doba doživeli planetarnu slavu, kao na primer Juno. Ovaj blog je pod imenom mlade devojke iz Amerike pisala je vrlo literarno nadarena osoba, jer blog je sasvim dozvoljeno kreirati potpuno anonimno, i zahvaljući priči koja se razvijala tokom meseci o njenoj maloletničkoj trudnoći i situacijama u kojima se nalazila, privukao je milionsku publiku, a sledeće godine po toj istoj priči snimljen je i vrlo uspešan i gledan film.

Mnoge osobe otvoreno ili javno počele su da pišu o političkim ili socijalnim temama i izgradile svoj kredibilitet na ovaj način. Za njima su se pojavili blogovi namenjeni kulinarstvu i doneli novi talas ranije sasvim anonimnih domaćica koje od tog trenutka postaju stručnjaci i sa kojima vrhunski svetski kuvari sjajno sarađuju. To je bio i pravi trenutak da blogovi počnu da emituju reklame, uz obavezne sponzorisane postove u kojima se naglašava korist promovisanog proizvoda.

Neki blogovi iz oblasti životnog stila ili putovanja su mogli i još uvek mogu da svojim vlasnicima donesu vrlo lepe prihode, tako da sam čin blogovanja u stvari postaje njihov redovan posao, kao da su novinari na primer, što u neku ruku i jesu.

Međutim, preseljenjem velikog broja blogera na video tip izveštavanja, koji je postao popularan kada je Gugl preuzeo YouTube kanal, kao da je ovaj tip javnog predstavljanja po malo izgubio na svojoj snazi. Sada je skoro svako mogao da napravi bilo kakav tip kratkog video prikaza i da tu na lakši način predstavi kako se recimo ispravno šminkati, napraviti tortu, popraviti česmu u kupatilu ili sistem paljenja u automobilu, do onih ozbiljnih tema kao što su gradnja kuće, uspešno poslovanje i lečenje. Sa druge strane, sami bloovi su počeli da se bukvalno „odrađuju“ tako što se u njih postavljao prizeman ili samo reklamni tekst sa previše oglasa. Korisnici su prosto izgubili interesovanje sa padom kvaliteta i prešli na druge društvene mreže kao što su Instagram, Tviter ili Fejsbuk, gde se dubina i širina izlaganja ni ne očekuju od autora postova.

Ali nemojte se zavaravati. U moru sadržaja koji se konstantno objavljuje svuda po Internetu još uvek nema dovoljno kvalitetnih informacija ili je do njih jako teško stići. Ukoliko umete da se pravilno i kreativno izražavate vezano za svoj posao, ili imate novca da angažujete nekog drugog da to radi za vas, blog može da bude savršen alat za promociju i predstavljanje vas ili vaših proizvoda i usluga. U svakom trenutku milioni ljudi traže upravo ono što vi nudite i zaista im neće biti teško da nekoliko minuta čitaju ono što imate da im saopštite i još bolje, uz tekst pogledaju i ponuđeni video, ali jedino pod uslovom da nudite pravu stvar. Kvalitet je vaš zajam sms laen za uspeh u poslovanju i samo on će garantovati da ćete se podići iznad svih ostalih online popularnih ličnosti koje rade u istom domenu.