Startup kampanje na Internetu

Ukoliko želite da pokrenete svoj biznis, znate tačno šta je potrebno da se vaša poslovna ideja izvede do kraja i apsolutno vam je jasno koji su to kvaliteti vašeg proizvoda prestamos rapidos ili usluga i tačno koje probleme mogu da reše, a nemate novca za pokretanje posla, tada su kampanje za prikupljanje novca na Internetu prava stvar za vas.

Kickstarter i Indiegogo

Naravno da je moguće dobiti novac od potpunih stranaca širom sveta, ali nemojte se zavaravati da ćete ga dobiti tek tako. Potrebno je da opravdate svoju poslovnu ideju i nagradite ljude koji su donirali, a u ovim takozvanim „crowdfunding“ ili „fundraising“ kampanjama te osobe se nazivaju „backers“ ili bekeri, oni koji vam bukvalno čuvaju leđa dok ne konkretizujete svoju ideju na tržištu.

Postoji više svetski poznatih Internet platformi za startup tipove poslova, ali ovde će se spomenuti samo dve. Prva je Kickstarter gde je potrebno da sakupite celokupnu traženu sumu u toku zadatog roka prikupljanja da bi bili isplaćeni. U slučaju da recimo tražite 5 000 $ i da je vaš rok za prikupljanje 2 meseca, a uspeli ste da sakupite 4 500$ po isteku tog roka, novac nije vaš. Morate preći graničnu liniju kako bi kampanja uspela (sistem „sve ili ništa“) i tada računajte da će vam platforma uzeti 5% za sopstvene troškove i naravno računajte na više od 3% troška za novčanu transakciju na vaš online račun.

Troškovi su skoro isti za obe platforme, s tim da Indiegogo radi preko PayPal i Stripe sistema, tako da je to ljudima sa Balkana daleko lakše za prenos novca, jer Kickstarter ima ugovor samo sa Stripe partnerom. U slučaju da je kampanja pokrenuta na Indigogo platformi koliko god sredstava da sakupite pripadaju samo vama i vašem projektu, i ne zaboravite, uz obavezne troškove. Što se ostalih razlika tiče Kickstarter je namenjen kreativnijim tipovima projekta, dok kod Indigogo sve može da prođe, ali su za razliku od svog konkurenta daleko slabije pokriveni društvenim medijima.

Suština kampanje prikupljanja novca

Sigurno je da vam niko tek tako neće uplatiti novac koliko god vaša ideja bila fenomenalna i probojna na tržištu. Pre toga je potrebno da valjano pripremite teren i strateški dočekate svoje bekere. Generalno svaka kampanja se priprema 3 do 6 meseci unapred i to tako što se o ideji i proizvodu piše i objavljuju dobro marketinški koncipirani postovi na Fejsbuku, Instagramu, Tviteru, blogovima i ostalim relevantnim mestima. Potrebno je da zainteresujete što više ljudi i ako ste sposobni, da prikupite njihove email adrese, što će vam kasnije poslužiti za najavu i poziv za finansiranje.

Takođe, koliko god mislite da niste fotogenični ili ne umete da ubedljivo govorite, potrebno je snimite kratak, par minuta kratak, video gde gledate direktno u kameru kao da gledate u oči svojih bekera i koncizno i još bolje zabavno, ako umete, objasnite šta je vaša ideja, šta želite da postignete njom, koje ćete probleme rešiti i za šta će tačno da ode novac. Gledajte da tražite zaista najminimalniju sumu za pokretanje posla, jer ljudi možda mogu da budu darežljivi prema strancima, ali svakako nisu glupi.

Rokovi za prikupljanje sredstava idu od mesec dana do tri meseca, ali su najbolje one kampanje koje su najkraće. I shvatite da nema „nešto za ništa“. Morate svojim bekerima obećati nagrade, koje ćete i ispuniti po završetku kampanje, tako što ćete im poslati svoj proizvod ili nešto što je u vezi sa njim, a prati visinu donacije. Budite svesni da zapravo dobijate zajam “prestamos en linea sin buro” u zamenu za nešto i da će vama ova transakcija pomoći da pokrenete posao, a beker će dobiti zadovoljavajuću nagradu u vidu proizvoda koji je unapred platio.