Uklanjanje obaveštenja o updejtovanju programa

Znate kako ponekad updejtovanja programa ili prosto promene unutar velikih kompanija Interneta mogu vas lično da pogađaju time što će vam bukvalno dosađivati uslovima promene svojih polisa. I takav slučaj se recimo desio pre nekoliko godina kada je Gugl preuzeo YouTube video platformu i u želji da svojim službenicima olakša posao počeo da gnjavi korisnike YouTube kanala da što pre objedine svoj nalog sa Gugl nalogom.

Razumljivo je da je nekom ko radi u Guglu daleko lakše da usmerava marketinške poruke ili da ima pregled svih vaših aktivnosti ako su vam oba naloga pod jednim imenom. Međutim, onaj ko to nije želeo da uradi morao je da se bori svakog jutra pošto bi uključio računar sa skoro obavezujućim porukama o izmeni podataka. No, na sreću i ova epizoda se završila i sada možemo da nastavimo rad neometano sa različitim nalozima.

Sa ovom problematikom je tesno vezano i updejtovanje programa, najčešće onih koji su u direktnoj vezi sa Internetom. Firme se trude da stalno unapređuju svoje performanse i dizajn, i nije neobično niti retko da ponekad promaše u svojim težnjama i naprave nam veće probleme sa novim verzijama svojih programa. Zato neki ljudi nisu baš zainteresovani da imaju poboljšane verzije, a ponekad je u pitanju i stariji tip računara koji ne može da iznese toliku brzinu ili količinu podataka.

No, ako ne apdejtujete svoj program, firma koja ga zastupa može i da počne da vam dosađuje stalnim upozorenjima. A u nekim situacijama njihove banere nikako ne možete da uklonite sa ekrana. Ali rešenje postoji unutar pretraživača Firefox i možete ga preuzeti sa addons.mozilla.org. Tu ćete pronaći takozvani „Addon Remove It Permanently“ koji trajno može da ukloni neki element sa korišćene strane na Netu. Funkcioniše takođe i za uklanjanje sa same strane, ali i sa celog sajta ili domena. Takođe nudi i uklanjanje neželjenih tabela, iFrame elemenata, dozvoljava vam editovanje linkova i obrisanih elemenata i nudi još nekoliko preciznijih podešavanja.

Čak i u slučaju da želite da koristite sasvim drugi pretraživač uz ovaj program je moguće da iz starog pretraživača izvezete celu svoju arhivu blokiranih strana, oglasa i drugih elemenata i da je uvezete u novi pretraživač. Odlično funkcioniše za starije verzije Firefox-a, ali se za novije preporučuje „Yet Another Remove It Permanently“ koji je bolje prilagođen „novim pravilima igre“.

Još jedna opcija za rešenje ovog problema jeste i promena User Agenta. za ovo nije potrebno da preuzimate prethodni program. U vašoj address bar liniji treba da stoji „about:config> I’ll be careful, i promise! > Search: general.useragent.override >“ i tu je potrebno da duplo kliknete na ulaz i promenite liniju u ono što želite. Ako taj ulaz ne postoji tada možete i sami da ga napravite tako što ćete bilo gde u liniji about: config na takozvanom „preference“ spisku da klinkete i otvorite novi string, a za ime upišite general.useragent.override, a kao sadržaj za bilo koju vezu koja vam odgovara, recimo kao što je verzija Firefox-a koju želite da koristite. U slučaju da vam se ovo rešenje ne sviđa lako možete da ga uklonite desnim klikom na taj ulaz i resetovanjem. Posle restartovanja program će se ponašati kao i ranije.

Programerski problemi

U slučaju da se ozbiljno bavite informacionim tehnologijama tada se od vas očekuje i da se neprestano usavršavate kako vas sopstvena industrija ne bi pregazila. I uobičajeno mišljenje i jeste da se programeri stalno obučavaju kako bi bili spremni za nove izazove, ali ovo ubeđenje je jako daleko od istine.

Ako ste stalno zaposleni u nekoj kompaniji tada je vaša redovna situacija da nemate ni trenutka slobodnog vremena, jer se novi poslovi stalno ugovaraju. I možda mislite da ste zaštićeni svojom trenutnom pozicijom, ali svaka firma može da propadne ili slabije radi, a u trenutku kada vam zatreba novi posao naći ćete se u neprijatnoj situaciji da ste daleko pozadi u odnosu na svoje kolege.

Naručeni poslovi posle nekog vremena počinju da liče jedan na drugi, jer se kompanije često specijalizuju kao podrška nekom tipu biznisa i ako recimo radite programiranje za potrebe apoteka i njihovih magacina, par meseci kasnije rada samo na takvim zadacima biće vam poprilično teško da se snađete u nekoj drugoj situaciji (Informacije iz lan247.se).

Sa druge strane naše kompanije najčešće nisu zainteresovane da ulažu u znanje svojih programera, jer ne razmišljaju dugoročno i često se plaše da će im najbolji ljudi dati otkaz i pronaći bolji posao. Razvijanje ideja u grupama takozvani “brainstorming”, redovno posećivanje konferencija i razmena znanja, na žalost, kod nas još nisu redovna pojava. I to najviše košta naš programerski kadar.

Bez obzira da li pripadate nekoj organizaciji ili radite kao frilenser, potrebno je redovno da proveravate svoj minuli rad i na sopstvenim greškama unapređujete svoje standarde popravljajući ih neprekidno. Ako vam se neki projekat koji je rađen na primer pre godinu dana još uvek čini savršenim, vi kao programmer ili stagnirate ili propadate.

Proces unapređenja ili prepravke sopstvenog koda se naziva refaktoring i to je proces koji programer mora da izvodi bukvalno svakog dana, ne bi li se naterao da sve svoje kodirajuće ideje učini još lakšim i daleko čitljivijim, jer lepota je u jednostavnosti. Ova procedura je važnija od bilo kog ugovorenog posla, zato što služi lično programeru da svoje buduće projekte odrađuje daleko brže, jednostavnije i elegantnije.

Nema potrebe da očajavate u slučaju da vašoj firmi ne pada na pamet da vas pošalje na neki seminar ili konferenciju. Internet je prepun video snimaka najboljih stručnjaka i to potpuno besplatno, da bi bila prava šteta da makar jednom ili dva puta nedeljno ne odvojite po sat vremena svog života i saznate nešto novo. Uz to čitajte knjige o dizajnerskim putanjama, objektno orjentisanom dizajnu i družite se sa pozitivnim ljudima koji su gladni informacija. Takođe, naučite se da koristite društvene mreže povezujući se sa najboljim ljudima u vašoj branši i slobodno pratite relevantne haštagove na Tviteru. I videćete koliko puno znanja je zapravo samo na dohvat ruke i to potpuno besplatno.

Setite se uvek onog osnovnog načela iz matematike da se pažljivim čitanjem zadatka ili postavljenog problema daleko lakše ukazuje rešenje, i zato provedite više vremena preciziraju svoj budući zadatak kako bi ga brzo i lako rešili. I ne zanemarujte reakcije korisnika kojima će program i biti namenjem, jer su obični korisnici suština vašeg zadatka.

Ako ti treba novac onda uvijek možete ga dobiti od naših prijatelja u Švedskoj!

Zarada preko blogova i YouTube kanala

Svi smo mogli da čujemo o nekim ljudima koji vrlo komotno žive tamo daleko u inostranstvu zarađujući prostim amaterskim fotografisanjem ili pišući po svojim blogovima. Nekoliko godina kasnije ovaj trend se preneo i na YouTube kanal i odjednom smo mogli da saznamo kako neki tinejdžer zarađuje ogromne svote samo komentarišući video igrice, domaćica iz nepoznatog kraja živi fantastično zbog svog fenomenalnog kulinarskog umeća, a sasvim obična devojka se pojavljuje kao veliki investitor jer je svoje bogatstvo stekla uputstvima za šminkanje.

Finansijska pravila blogovanja

U slučaju da ste odlučili da vodite blog i da pokušate da zaradite preko njega potrebno je da odredite šta je vaša glavna tema. Nije uputno previše se rasipati na teme tipa „evo šta se desilo kada je kasirka u hipermarketu prosula kesu brašna po bakici ispred mene“ ili „moj omiljeni podvarak“, ako je suština vašeg bloga analiza kompjuterskih igrica ili pregled fudbalskih dešavanja. Isto tako ako se nalazite na suprotnom kraju spektra vodeći blog o šminkanju ili kuvanju, tada je iznenađujuće i često tera čitaoce od vas ako zaređate sa postovima koji se tiču analiza političkih ili socijalnih situacija. U retkim prilikama ovakav iskorak je osvežavajuće rešenje, međutim to vam je generalno dozvoljeno da uradite nekoliko puta godišnje ili počnite da vodite paralelno i drugi blog.

Kada ste sigurni u svoju glavnu temu povežite se sa sličnim blogovima na „terenu“ tako što ćete ih redovno komentarisati. Konkurencija ne znači samo preuzimanje tuđih čitalaca, već i valjano udruživanje i poboljšanje kvaliteta informacija koje kruže sajber nebom. I kada ste jednom stekli svoju vernu publiku i povećali promet tada je i idealno vreme da se povežete sa recimo Guglovim marketinškim sistemom (Google AdSense) i postavite takozvane reklamne banere. Ovaj program je vrlo lak za instalaciju, ali računajte da ćete za svaki ispravan klik na reklamu sa vaše strane zaraditi 1 cent. Sistem može da se namesti da isplaćuje zaradu u dolarima ili evrima, ali tada je limit za isplatu 100$ ili 70€. I isplata ne funkcioniše preko online računa, već je potrebno da upišete da želite da vam dođe ček ili da upišete „putanju“ uplate koju ćete dobiti od banke u kojoj imate devizni račun.

YouTube zarada

Što se vašeg YouTube video kanala tiče moguće je da sasvim lepo zarađujete preko njega ako obratite pažnju na neke bitne detalje. Prvo je potrebno da se kao i u slučaju blogovanja držite glavne teme i da su vaši video snimci zanimljivi i kreativni kako bi privukli što veću publiku. Ako postignete ove dve stvari sam YouTube tim će vam se javiti i ponuditi partnerstvo. Posle potpisivanja ugovora moći ćete da očekujete i neku zaradu. I na ovom mestu se obično javlja problem za takozvane „tjubere“ sa Balkana.

Najviše se plaćaju video snimci koji koriste engleski jezik i imaju najveći broj pregleda iz Amerike. Nije čak potrebno ni da govorite u toku snimanja, dovoljno je da je opis ispod videa na engleskom i vaš CPM će se računati po drugom koeficijentu. CPM je Cost Per Mile i označava kako se kotira vaš video u zavisnosti od geografske pozicije vaše publike. Pa u slučaju da imate 1000 pregleda, a gledaju vas Amerikanci zaradićete recimo 0,83$. Ako imate 20 000 pregleda tada 0,83 množite sa 20. I eto zarađenih 16,6$. Međutim, ako se vaša publika nalazi na teritoriji Srbije tada je koeficijent 0,055, tako da za 20 000 pregleda vaša zarada iznosi 1,1$. Vodite računa o ovim „sitnim“ detaljima, jer jako puno utiču na bilans stanja.

Strategije za prikupljanje novca preko Interneta

Ukoliko imate neku ideju za koju ste sigurni da može da zainteresuje druge, reši im neke bitne probleme ili prosto samo ulepša život, a i to je nešto, a nemate svoj novac da počnete, tada su kampanje za skupljanje novca preko Interneta prava stvar za vas. Ove kampanje se nazivaju „crowdfunding“ i najpoznatiji sajtovi koji se njima bave su Kickstarter i Indiegogo.

Kickstarter je namenjen kreativnijim projektima i na njemu možete pronaći više ideja vezanih za digitalne proizvode ili umetnička dostignuća, dok na Indiegogo bukvalno sve može da prođe. Bitna razlika je i u tome što na ovom prvom morate skupiti ceo traženi iznos, jer ako ukupna donacija po isteku roka nije dostignuta izgubićete pravo da podignete manju sumu.

Postoje neka opšta pravila kako se izvodi kampanja za „crowdfunding“ i morate biti svesni činjenice da se marketinška priprema radi minimum 3 do 6 meseci pre početka same kampanje. Potrebno je da nastupite na Fejsbuku, Instagramu, Tviteru, na primer, da vodite svoj sajt ili blog, i da preko tih medija prikupljate email adrese ljudi koji će kasnije biti zainteresovani da doniraju.

Kada kampanja jednom zvanično počne, a idealno vreme trajanja je mesec dana, tada je potrebno da izveštavate redovno svoje donatore o tome kako se ideja razvija dalje, za šta ćete tačno upotrebiti novac i naravno, ne zaboravite nagrade. Jer zaista, niko ne daje nešto za ništa. Donatorima morate obećati nešto što je njima bitno i recimo za manje donacije tipa 1$ sasvim je lepo izlistati ime osobe na svom sajtu. Za malo veće donacije idu i malo vrednije nagrade, kao što su nalepnice, majice, šolje ili bilo šta drugo što će se vama isplatiti kada uračunate troškove izrade, dostave i moguće carine.

Ukoliko kampanja služi da se konkretizuje neki proizvod tada jedno od vaših obećanja jeste i da većim donatorima dostavite upravo taj proizvod. I ovo obećanje ne smete zaboraviti po isteku roka i početku proizvodnje. Na takav način, uopšteno gledano, rade se standardne kampanje, ali su rezultati nepredvidivi.

Međutim, postoji i ona druga strana ovih vrsta kampanja. Neko prosto dobije ideju, postavi je na sajt i tri dana kasnije je bogat čovek, samo zato što je bio dovoljno duhovit. Jedan od najpoznatijih primera je čuvena „krompir salata“. Momak po imenu Zak Danger Braun je svojevremeno zatražio svega 10$ kako bi sebi kupio krompir i začine, i konačno po svojoj želji zgotivio krompir salatu. U trenutku završetka roka na računu je imao više od 55 000$, da bi malo kasnije prebacio i preko 70 000$. Neko drugi bi recimo iskoristio ovu situaciju u svoju korist, ali Zak Braun je većinu novca donirao dalje pomažući beskućnicima u Ohaju.

Sledeća interesantna kampanja je bila „Ispišite budalaštine na nebu“ koju je kreirao Kurt Braunohler. Želeo je da iznajmi mali avion i pilota koji će izduvnim gasovima ispisivati svašta iznad grada. Jedna od predloženih rečenica je bila i „Pomozite mi, kako da sletim?“. Možda stvarno deluje glupo, ali za ovo je sakupljeno 6 820$.

Ideje kao što su Šekspirov Hamlet u izvođenju sitnih kučića, predstava je zaista i realizovana, i sada se prodaje kao video; i rođendanska čestitka koja počinje da svira kada se otvori i ne prestaje sve dok je iznervirani slavljenik ne polomi ili se baterija potroši, su naišle na oduševljenje svetske publike i odmah bile finansirane. U slučaju da imate neku sličnu ideju, pokušajte slobodno, jer ko zna šta može da se izrodi iz nje.

Snaga bloga

Desetak godina ranije blogovi su bili najveće iznenađenje Interneta kiirlaenud. Odjednom su ih svi pisali i redom su se čitali sa interesovanjem i obaveznim komentarima. I ako to još uvek ne znate, blogovi su nizovi postova ili članaka, često u formi dnevnika, koji su postavljeni na Internetu na nekoj blogerskoj platformi, mada mogu da postoje i unutar zvaničnog sajta.

Mnogi blogovi su u to doba doživeli planetarnu slavu, kao na primer Juno. Ovaj blog je pod imenom mlade devojke iz Amerike pisala je vrlo literarno nadarena osoba, jer blog je sasvim dozvoljeno kreirati potpuno anonimno, i zahvaljući priči koja se razvijala tokom meseci o njenoj maloletničkoj trudnoći i situacijama u kojima se nalazila, privukao je milionsku publiku, a sledeće godine po toj istoj priči snimljen je i vrlo uspešan i gledan film.

Mnoge osobe otvoreno ili javno počele su da pišu o političkim ili socijalnim temama i izgradile svoj kredibilitet na ovaj način. Za njima su se pojavili blogovi namenjeni kulinarstvu i doneli novi talas ranije sasvim anonimnih domaćica koje od tog trenutka postaju stručnjaci i sa kojima vrhunski svetski kuvari sjajno sarađuju. To je bio i pravi trenutak da blogovi počnu da emituju reklame, uz obavezne sponzorisane postove u kojima se naglašava korist promovisanog proizvoda.

Neki blogovi iz oblasti životnog stila ili putovanja su mogli i još uvek mogu da svojim vlasnicima donesu vrlo lepe prihode, tako da sam čin blogovanja u stvari postaje njihov redovan posao, kao da su novinari na primer, što u neku ruku i jesu.

Međutim, preseljenjem velikog broja blogera na video tip izveštavanja, koji je postao popularan kada je Gugl preuzeo YouTube kanal, kao da je ovaj tip javnog predstavljanja po malo izgubio na svojoj snazi. Sada je skoro svako mogao da napravi bilo kakav tip kratkog video prikaza i da tu na lakši način predstavi kako se recimo ispravno šminkati, napraviti tortu, popraviti česmu u kupatilu ili sistem paljenja u automobilu, do onih ozbiljnih tema kao što su gradnja kuće, uspešno poslovanje i lečenje. Sa druge strane, sami bloovi su počeli da se bukvalno „odrađuju“ tako što se u njih postavljao prizeman ili samo reklamni tekst sa previše oglasa. Korisnici su prosto izgubili interesovanje sa padom kvaliteta i prešli na druge društvene mreže kao što su Instagram, Tviter ili Fejsbuk, gde se dubina i širina izlaganja ni ne očekuju od autora postova.

Ali nemojte se zavaravati. U moru sadržaja koji se konstantno objavljuje svuda po Internetu još uvek nema dovoljno kvalitetnih informacija ili je do njih jako teško stići. Ukoliko umete da se pravilno i kreativno izražavate vezano za svoj posao, ili imate novca da angažujete nekog drugog da to radi za vas, blog može da bude savršen alat za promociju i predstavljanje vas ili vaših proizvoda i usluga. U svakom trenutku milioni ljudi traže upravo ono što vi nudite i zaista im neće biti teško da nekoliko minuta čitaju ono što imate da im saopštite i još bolje, uz tekst pogledaju i ponuđeni video, ali jedino pod uslovom da nudite pravu stvar. Kvalitet je vaš zajam sms laen za uspeh u poslovanju i samo on će garantovati da ćete se podići iznad svih ostalih online popularnih ličnosti koje rade u istom domenu.

Najjeftiniji vebsajt na tržištu

Koliko puta ste samo do sada mogli da slušate priče o tome kako je vebsajt najvažniji marketinški alat koji je potreban upravo za vaš biznis, i kako će samo postojanje sajta jako olakšati poslovanje, ali isto tako bili ste suočeni sa ogromnim cenama izrade i održavanja ovog poslovnog alata. Zato je najbolje da znate da je istina tu negde u sredini.

Da li vam je uopšte potreban vebsajt?

Postoji toliko mnogo besplatnih i efektivnijih načina plasiranja svojih usluga i proizvoda od proste egzistencije jednog sajta. Jedan od najboljih, a po želji i besplatnih, marketinških alata je stranica na Fejsbuku. Za njom ide postovanje slika na Instagramu, a zatim Tviter i mnogi drugi primeri platformi orjentisanih ka mnogobrojnim korisnicima.

Pored toga ako su valjano pisani i blogovi imaju ogromnu snagu da privuku pravi tip prometa i mušterija. Najpoznatije blogerske platforme su WordPress i Blogger, koji je direktno vezan za Gugl pretraživač. Nekada davno blogovi su se plasirali niže od običnih sajtova, ali otkako je pre šest godina Gugl promenio svoj algoritam i shvatio da blogovi mogu da pruže daleko kvalitetnije informacije, njihovo rangiranje prilikom pretrage ključnih termina je izbilo u sam vrh.

Budite svesni da blog nije isto što i sajt, ali da blog može da bude i mnogo više od sajta. On je besplatan za pokretanje, lako ga je ažurirati i postavljati po njemu kontakt informacije. Ako svoj posao valjano znate za vrlo kratko vreme možete da se pokažete kao ekspert i privučete veliki broj potencijalnih mušterija bez imalo uloženog novca u ovaj tip marketinga.

Jeftin sajt

U slučaju da imate veliku firmu, zarađujete dobro i nemate vremena da gubite učeći novitete vezane za Internet, vaše je samo da izaberete firmu koja će vam kreirati i održavati sajt. Ovo zadovoljstvo može a košta od 100 do 500 evra u zavisnosti od tipa sajta koji želite, a zatim redovno održavanje može da košta od 100 do 2000 evra godišnje.

Međutim, ako novca nemate jer tek startujete, i znate da ćete sami bolje da kreirate svoj sadržaj od nekog sa strane, tada vam na raspolaganju stoji sledeća opcija. Najbolje je otvoriti blog, izabrati neki od ponuđenih templejta kako taj blog treba da izgleda ili preuzeti besplatan neki moderniji templejt i uvesti ga u blog. Za ovo postoje nebrojeni tutorijali što na samoj bloger platformi, što na YouTube kanalu. Pošto vaš blog sada izgleda tačno kako ste zamišljali postavite osnovne strane kao što je ona sa kontakt informacijama i osnovnim karakteristikama proizvoda, a zatim u određenom ritmu pišite i objavljujte postove vezane za vaš tip proizvodnje.

Da bi registrovali pravo ime domena svoje firme, pošto sada, na primer, stoji „naziv-vaše-firme.blogspot.com“, a vi želite da stoji „naziv-vaše-firme.com“ potrebno je da odete na neki od sajtova koji se bave registracijom. Ima ih više i ovde će se spomenuti samo GoDaddy.com. Tu proverite da li je ovaj tip naziva na raspolaganju i za recimo 32$ registrovaćete ime svog sajta na cele dve godine. I to je bukvalno jedini trošak koji imate. Zatim je potrebno da određene parametre sa bloga prosto prekopirate u registracionu prijavu vašeg domena, a za to postoji više tutorijala, i za pola sata vaš sajt će početi da postoji. Ovaj sajt biće moderan, lep i ispunjen baš onakvim sadržajem kakvim ste ga i zamišljali, a što je najvažnije biće vrlo jeftin.