Zarada preko blogova i YouTube kanala

Svi smo mogli da čujemo o nekim ljudima koji vrlo komotno žive tamo daleko u inostranstvu zarađujući prostim amaterskim fotografisanjem ili pišući po svojim blogovima. Nekoliko godina kasnije ovaj trend se preneo i na YouTube kanal i odjednom smo mogli da saznamo kako neki tinejdžer zarađuje ogromne svote samo komentarišući video igrice, domaćica iz nepoznatog kraja živi fantastično zbog svog fenomenalnog kulinarskog umeća, a sasvim obična devojka se pojavljuje kao veliki investitor jer je svoje bogatstvo stekla uputstvima za šminkanje.

Finansijska pravila blogovanja

U slučaju da ste odlučili da vodite blog i da pokušate da zaradite preko njega potrebno je da odredite šta je vaša glavna tema. Nije uputno previše se rasipati na teme tipa „evo šta se desilo kada je kasirka u hipermarketu prosula kesu brašna po bakici ispred mene“ ili „moj omiljeni podvarak“, ako je suština vašeg bloga analiza kompjuterskih igrica ili pregled fudbalskih dešavanja. Isto tako ako se nalazite na suprotnom kraju spektra vodeći blog o šminkanju ili kuvanju, tada je iznenađujuće i često tera čitaoce od vas ako zaređate sa postovima koji se tiču analiza političkih ili socijalnih situacija. U retkim prilikama ovakav iskorak je osvežavajuće rešenje, međutim to vam je generalno dozvoljeno da uradite nekoliko puta godišnje ili počnite da vodite paralelno i drugi blog.

Kada ste sigurni u svoju glavnu temu povežite se sa sličnim blogovima na „terenu“ tako što ćete ih redovno komentarisati. Konkurencija ne znači samo preuzimanje tuđih čitalaca, već i valjano udruživanje i poboljšanje kvaliteta informacija koje kruže sajber nebom. I kada ste jednom stekli svoju vernu publiku i povećali promet tada je i idealno vreme da se povežete sa recimo Guglovim marketinškim sistemom (Google AdSense) i postavite takozvane reklamne banere. Ovaj program je vrlo lak za instalaciju, ali računajte da ćete za svaki ispravan klik na reklamu sa vaše strane zaraditi 1 cent. Sistem može da se namesti da isplaćuje zaradu u dolarima ili evrima, ali tada je limit za isplatu 100$ ili 70€. I isplata ne funkcioniše preko online računa, već je potrebno da upišete da želite da vam dođe ček ili da upišete „putanju“ uplate koju ćete dobiti od banke u kojoj imate devizni račun.

YouTube zarada

Što se vašeg YouTube video kanala tiče moguće je da sasvim lepo zarađujete preko njega ako obratite pažnju na neke bitne detalje. Prvo je potrebno da se kao i u slučaju blogovanja držite glavne teme i da su vaši video snimci zanimljivi i kreativni kako bi privukli što veću publiku. Ako postignete ove dve stvari sam YouTube tim će vam se javiti i ponuditi partnerstvo. Posle potpisivanja ugovora moći ćete da očekujete i neku zaradu. I na ovom mestu se obično javlja problem za takozvane „tjubere“ sa Balkana.

Najviše se plaćaju video snimci koji koriste engleski jezik i imaju najveći broj pregleda iz Amerike. Nije čak potrebno ni da govorite u toku snimanja, dovoljno je da je opis ispod videa na engleskom i vaš CPM će se računati po drugom koeficijentu. CPM je Cost Per Mile i označava kako se kotira vaš video u zavisnosti od geografske pozicije vaše publike. Pa u slučaju da imate 1000 pregleda, a gledaju vas Amerikanci zaradićete recimo 0,83$. Ako imate 20 000 pregleda tada 0,83 množite sa 20. I eto zarađenih 16,6$. Međutim, ako se vaša publika nalazi na teritoriji Srbije tada je koeficijent 0,055, tako da za 20 000 pregleda vaša zarada iznosi 1,1$. Vodite računa o ovim „sitnim“ detaljima, jer jako puno utiču na bilans stanja.